Impact’22: aż 56 proc. pasażerów wybiera kolej, bo uznaje ją za transport ekologiczny
PKP Intercity uruchamia nowe połączenia w różnych regionach Polski. W 2016 r. spółka miała 300 punktów zatrzymań, a w 2022 aż 450, więc cały czas wzrasta dostępność usług przewoźnika.
„Nie tak dawno pojawiliśmy się na liniach, gdzie jeszcze 17 lat temu nie było kolei. Jeździmy przykładowo z Warszawy do Białegostoku przez Hajnówkę i obsługujemy inne nowo otwarte połączenia. Widać, że kolej jest oczekiwana w tych miejscowościach przez ludzi, więc stale otwieramy nowe trasy” – informuje Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Spółka PKP Intercity podejmuje działania mające wspomóc pozyskiwanie nowych pasażerów. Przykładowo zachęca, żeby kierowcy przesiadali się z samochodów do pociągów. Obecnie trwa akcja marketingowa prowadzona w telewizji i na bilbordach promująca przewozy kolejowe i pokazująca, że można za niewielkie pieniądze podróżować po Polsce.
Dla pasażerów znaczenia nabrała ekologia. Warto pamiętać, że kolej to trzy razy mniejszy ślad węglowy w porównaniu do samochodu w przeliczeniu na jednego pasażera i osiem razy mniejszy niż samolot. Jest to bardzo ważna informacja dla podróżnych.
„Pasażerowie coraz częściej zwracają uwagę na aspekty związane z ekologią. Według ostatnich badań 86 proc. z nich dostrzega, że transport kolejowy jest ekologiczny, a aż 56 proc. pasażerów wybiera kolej z tego właśnie powodu” – podkreśla Marek Chraniuk.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Źródło informacji: pap-mediaroom.pl